Ćwiczenia słuchu
fonemowego (nauka różnicowania podobnie
brzmiących fonemów: koza: kosa, kurnik: górnik). Prawidłowy słuch
fonemowy jest
podstawą dobrej artykulacji, dzięki niemu dziecko w późniejszym czasie
nie ma
problemów z analizą i syntezą wyrazów, dobrze radzi sobie z czytaniem i
pisaniem
Ćwiczenia
pobudzające dziecko do aktywności
zabawowej, służą ugruntowaniu ciała, poprawiają koordynację (współpracę
obu
półkul mózgowych)
Zajęcia rozwijające myślenie (praca z klockami logicznymi,
nauka planowania, nawiązywania umów, myślenie sekwencyjne, przyczynowo-
skutkowe, myślenie konkretne, formalne, abstrakcyjne)
Ćwiczenia
poprawiającesprawność ruchową ręki, ćwiczenia
koordynacji wzrokowo- ruchowej – wzrokowo- ruchowo- słuchowej, ćwiczenia
grafomotoryczne i nauka kreślenia liter, znaków
Zapoznanie dzieci
z pojęciami: głoska, litera, sylaba,
wyraz, zdanie, samogłoski, spółgłoski, litera wielka pisana, mała
pisana,
wielka drukowana, wielka pisana itp.
Ćwiczenia
wstępne donauki czytania i
pisaniaoraz ćwiczenia w formułowaniu konkretnych form ustnych i
pisemnych
(opowiadanie, opis, charakterystyka itd.)
Czytanie
globalne Domana stanowiące świetną podstawę do
nauki czytania i pisania
Wzbogacanie wiedzydziecka i nauka nowych umiejętności z
różnych dziedzin nauki (wiedza matematyczna, geograficzna, biologiczna,
orientacja w czasie i przestrzeni)